Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Medlemstjänster

Andra situationer

1. Hur tömmer jag sökmotorns cacheminne?
2. Jag får inte någon reda i webbsidans text

1. Hur tömmer jag sökmotorns cacheminne?

Genom att tömma tabbhistorien hos din sökmotor när du går ut ur webbtjänsten försäkrar du sig om säkerheten för de ärenden du sköter. Tabbhistorien kan du avlägsna på följande sätt:

Internet Explorer

Välj Työkalut (Verktyg) i Internet Explorer. Om menyn inte syns, tag fram menyerna genom att trycka på knappen Alt på tangentbordet.
Välj Poista selaushistoria (Radera webbläsarhistorien)
Välj rutan Väliaikaiset Internet-tiedostot (Tillfälliga Internet-sidor)
Välj Poista (Radera)

Mozilla Firefox

Välj Firefox i fönstret Firefox-tangenten (Verktyg-menyn i Windows XP) och klicka
Asetukset (Inställnigar)
Välj panelen Lisäasetukset (Tilläggsinställningar)
Öppna mellanbladet Verkko (Nät)
Klicka på tangenten Tyhjennä heti (Töm genast) i avdelningen Yhteydetöntä tilaa varten tallenetut tiedostot (data som sparats för tillstånd utan förbindelse)
Klicka OK för att stänga inställningsfönstret

Opera

Välj Opera i fönstret Opera-tangenten
Välj Settings
Klicka på Delete Private Data..
Öppna Detailed Options
Radera kruxet i Close all tabs
Klicka på Delete

Crome

Klicka på Crome-menyn Crome i sökmotorns övre balk
Välj Työkalut (Verktyg)
Välj Radera sökmotordata
Välj i det fönster som kommer upp alla rutorna för val av de datatyper som du vill radera
Välj i menyn upptill de data som ska raderas. Välj Kaikki (Alla), om du vill radera alla data.
Klicka på Poista selaustiedot (Radera sökmotordata)

2. Jag får inte någon reda i webbsidans text

YTK:s webbsidor är responsiva, dvs. de anpassar sig efter huvudterminalen. Om du ser på våra webbsidor i datorns skärm, kan du förstora texten genom att på tangentbordet trycka på CTRL och + eller förminska texten genom att trycka på CTRL och -

Liity tästä
Laske päivärahasi
YTK:n blogi