Vår telefontjänst (öppen mån-tors kl 10-14) är nu upptagen. Vårt kundtjänstkontor i Loimaa är stängt tillsvidare.Ta kontakt via OmaYTK.  

Faktureringen av medlemsavgiften för år 2020 har börjat – säkra att ditt medlemskap fortgår

Vi har skickat ut fakturorna för medlemsavgiften år 2020 till våra nuvarande medlemmar 2.1.2020, så du får din faktura de närmaste dagarna.

Du får fakturan antingen som papperspost hem eller som e-faktura till din nätbank, om du har valt e-faktura som faktureringsform.  En faktura som ska sändas per post styrs till Postens OmaPosti (före detta Netposti), om du har registrerats som dess användare. Medlemsavgiftsuppgifterna kan kontrolleras även i OmaYTK. Om du är medlem både i YTK och YTK -Föreningen, får du två separata fakturor.

Du ser väl till att medlemsavgiften betalas i tid, för endast ett giltigt medlemskap för med sig trygghet under arbetslöshet, permittering eller alterneringsledighet. Om medlemsavgiften lämnas obetald, leder det till att medlemskapet avslutas retroaktivt till den tidpunkt från vilken medlemsavgiften är obetald, eller i praktiken till slutet av föregående år. Om medlemskapet avbryts över en månad, bör du samla in hela arbetsvillkoret på 26 veckor på nytt under tiden för medlemskap i arbetslöshetskassan, innan du igen är berättigad till inkomstrelaterad dagpenning. 

Se vilka frågor som ofta ställts i anslutning till faktureringen:

Ofta frågat om faktureringen

Aktuella samtalsämnen

Tillbaka till ingångsidan av Aktuellt