Hallå i dag! Vår telefontjänst svarar åter även på fredagarna

I takt med coronakrisen blev det stockningar i vår kundbetjäning. Vi blev nödsakade att begränsa tiderna då vår vår telefontjänst var en öppen telefontjänst, för att kunna svara även på de skriftliga meddelanden som kom via OmaYTK. Läget har blivit lättare och vi har redan en tid kunnat besvara alla meddelanden inom ett par dagar.

Enligt vår mening är den personliga betjäningen värdefull och därför visste vi att vi ska återgå till en mer omfattande öppettid för telefonen genast när det är möjligt. Nu har det blivit möjligt och vi har kunnat öppna telefonbetjäningen även på fredagarna.

Vår svarsprocent per telefon har nu varit över 80 procent. Våra telefonlinjer har också informationer om en del av de vanligaste frågorna, så man behöver inte nödvändigtvis ha behov av att gå till klientbetjäningen med alla frågor.

Speciellt populär har även vår Chat-tjänst blivit, där vår robot Iris svarar på era frågor. Iris svarar hela veckan och dygnet runt. Under arbetsdagen bistår våra kunniga experter Iris, så man kan därigenom fråga om råd i ärenden, där inte personuppgifterna behöver kontrolleras.

På återhörande!