Telefontjänsten är överbelastad

Vår telefontjänst är överbelastad för tillfället. Vi beklagar! Vi svarar i telefonen så gott vi kan, men för tillfället hinner vi inte svara på alla samtal inom rimlig tid. Under tiden kan du även kontakta oss på andra sätt.

Arbetslösheten är fortfarande hög och permitteringarna många, så det frågas mycket om inkomstrelaterad dagpenning och om ansökan. Vi vill att ingen ska behöva bekymra sig. Ett telefonsamtal är personligt och bra sätt att hantera frågor som rör inkomstrelaterad dagpenning. Vi svarar i telefon varje vardag kl. 10–14. För närvarande har vi dock inte möjlighet att svara på alla samtal inom rimlig tid. Vi beklagar.

Vi står till din tjänst på många andra kanaler också:

  1. Vi besvarar alla meddelanden på OmaYTK inom några dagar. Dessutom kontrollerar vi meddelandena när vi behandlar en ansökan. Det lönar sig att skicka frågan via OmaYTK; att endast be YTK ringa gör ärendets handläggning långsammare.
  2. ​​​​​​​Infobanken på vår webbplats har en omfattande mängd råd i frågor som gäller utkomstskydd och medlemskap.
  3. Webbplatsen har också svar på de vanligaste frågorna.
  4. Du kan också söka på nätet. Lägg till YTK till din fråga så hittar artiklar om ämnet på vår webbplats.