Väntar du på svar från oss?

Meddelanden som har skickats via OmaYTK har hopat sig och vi ber dig därför att inte ringa oss för att fråga om svar på ditt meddelande. Det överbelastar nämligen våra telefonlinjer och allt färre får möjlighet för att fråga om råd vid akuta behov. Vi svarar på varje meddelande som skickas via OmaYTK, men svarstiden är för närvarande ca 6 dagar.

Oroa dig inte

När vi behandlar din ansökan granskar vi alltid de meddelanden du skickar i det sammanhanget. Så om du har skickat ett meddelande angående din ansökan, behöver du inte oroa dig. I samband med behandlingen av ansökan iakttar vi de meddelanden du har skickat.

Vilka valmöjligheter har du?

Om du har ett akut ärende, ring oss. Vi svarar för närvarande varje vardag mellan kl. 10-14.
Chatbot-Iiris svarar i 24 timmar och rådgivarna svarar även i chatten varje vardag kl. 10-15.
​​​​​​​​​​​​​​I vår databank hittar du en omfattande mängd råd i frågor angående utkomstskydd för arbetslösa och medlemskap. Du kan också prova online sökmotorer. Ange YTK tillsammans med frågan så hittar du relevanta artiklar på vår hemsida.